Rådgivning och strategi
Använd oss som ett bollplank eller som en strategisk partner i hela processen att implementera nya mer effektiva och hållbara produkter och produktionsprocesser.
Varför behöver jag en strategi för digitaliseringen av vår industri?
Du har säkert läst och hört det förut: Digitaliseringen innebär att vi behöver anpassa och adaptera nyare/uppdaterade sätt att arbeta för jobba tillsammans med utvecklingen. Och det behöver ske kontinuerligt.
I dagens företagande innebär digitaliseringens påverkan och utveckling ständigt nya premisser. Det gör att digitaliseringen allt mer är en grundläggande utgångspunkt än en extra dimension att ta hänsyn till. Det har blivit en påverkande kraft att alltid ha med i planeringen och i beaktande.


I en undersökning gjord av IVA ( Kungliga IngenjörsVetenskapsAkademien) så visar deras slutrapport Smart Industri från 2019 att 6% av undersökningens 300 företag tycker sig ligga väldigt långt fram med sin digitalisering och närmare 40% är på efterkälken.
80% säger sig sakna kompetens för digitaliseringen och 90% menar att externa resurser behövs för att hjälpa till med digitaliseringen.
Digitaliseringen ger möjlighet till tillväxt om den nyttjas ur ett helhetsperspektiv. Det krävs emellertid ny kunskap och insikt för att formulera framtidens strategier, där nyttan av digitaliseringen kan tas till vara. Detta är därför en viktig fråga för dig som företagare att adressera och hur ni ska gå tillväga för att bygga en tydlig väg mot en högre grad av digital mognad. Tydligheten är viktig för både interna såsom externa resurser och intressenter. Vart är ni? Vart vill ni och Hur ska ni ta er dit?
Ökningen av digitala verktyg underlättar inte
I detta finns en utmaning. Som person och som företag så blir du exponerad för en stor mängd olika typer av verktyg och tjänster. Det finns ett utbud som bara växer, i form av vad man ska välja för att optimera ens digitala arbetsprocess, jobba med effektivisering eller i valet av vilket affärssystem, som många har en utmaning i att välja. Det gör att man som företag inte riktigt vet vart man ska ta sina beslut och varför. Det är exakt därför en digitaliseringsstrategi kommer in i bilden.
För oss på Ditwin så handlar det om att hitta ett helhetsperspektiv kring digitala processer och verktyg. Vi vill tidigt i processen föra en dialog med dig som partner, titta på möjligheter och utmaningar som finns och därefter, med tydlighet och konkret nytta i fokus ta fram strategier som visar på varför och hur utvalda aktiviteter bör genomföras/utvecklas för att ni som företag ska kunna dra största möjliga fördel av digitaliseringens möjligheter.
En del kallar det en röd tråd, vi kallar det Ditwin OPS.

Vill du veta mer?
Fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig!
